Egy esküvői film története, avagy az időjárás közbeszól
A helyszínre mindig előbb érkezünk, leülünk, nézelődünk, körbejárunk és ötletelünk, vágóképeket készítünk, amikor még nincs tele emberekkel. Ezek a felvételek remekül használhatóak a hangulat visszaadásához a filmben.
Amíg nézelődtem, észrevettem egy fiatal lányt, aki a virágokat tűzögette a boldogságkapura. Feltűnt, hogy a farmerrel picit kontrasztban van a frizurája, ami kifejezetten menyasszonyos volt. Igen, ő volt a menyasszony 🙂 Tökéletes nyugalommal tűzdelte a fehér rózsákat. Megkérdeztem, segíthetek-e, de kedvesen hárított, majd folytatta a munkát, miközben üdvözölte a hamar érkező családtagokat. Itt már éreztem, hogy megtaláljuk a egymással a hangot. A szerződéskötéskor Péter volt jelen, ezért én nem találkoztam addig Rékával.
Csodálatos napfényben, bár közelgő felhők alatt kezdtük meg a filmezést. Réka vállfán függő ruháján akkor még gyönyörűen csillogott a napfény, ahogy a fotós és a filmes dolgozott. Péter mögött láthatóak azok a bizonyos fehér rózsák 🙂
Jött a készülődés: filmezés, fotózás, már egy kicsit sietősen. Mindig ez a sietség ? Éppen indultunk volna a kreatív fotózásra és filmezésre, amikor leszakadt az ég. Minden menyasszony mumusa elért bennünket is. Egyedül Réka nem aggódott és én őszintén csodáltam és örültem, hogy ilyen jól kezelte ezt is. Öröm ilyen kiegyensúlyozott menyasszonnyal dolgozni! Dúdolgatva, a lábát lóbálva ült a bejáratnál a padon, mosolygott mindenkire, az aggódó és sajnálkozó tekintettek közepette derűsen kijelentette: mindjárt eláll.
Így is lett ?
Elindultunk hát Esztergomba, a Bazilikához egy kis logisztika után, azaz hogy ki melyik kocsiba ül, ki vezet, hova fér be a technika. Laza pár lévén a vőlegény vezetett és nem lassan 🙂 Nem vagyok az a pipogya sofőr típus, de nehezen tartottam a lépést ? Okkal siettünk: az eső miatt csaknem egy órával kevesebb időnk maradt a felvételekre, mint ahogy számítottuk. Sajnáltuk, mert a helyszínben ennél több is volt és nagyon szerettük volna alaposan átgondolva, nyugodtan levezényelni a felvételeket. Éppen ezért javasoljuk, hogy
- a kreatív filmezésre hagyjatok több időt, mint amennyit elsőre gondoltok, mert sajnos az időjárásra még nekünk sincs befolyásunk, de ezen kívül is közbejöhet bármi rajtunk kívül álló dolog
- mennyi legyen ez az idő? Az ideális az legalább két óra. A fotós is dolgozik, a filmes is, ami néha mehet egyszerre, néha pedig a vaku használata és a helycserék, keresztbe besétálások elkerülése miatt várnunk kell egymásra. Meg lehet oldani egy óra alatt is, ahogy Rékáék esetében is így történt, ami a filmen nem biztos, hogy látszik, viszont az világos, hogy minél több a felvétel, annál nagyobb készletből lehet választani, ami bekerül a highlight-ba.
Ennek ellenére igyekeztünk kihozni maximumot ebből is ? és szerintem igazán szép felvételek születtek.
Ilyenkor az ember az adott hely aktuális fény-és terepviszonyait látva improvizál, akkor és ott születnek az ötletek, a helyszínek, a beállítások, ezért erre megfelelő időt kell szánnotok ahhoz, hogy azt kapjátok majd a filmben, amire vágytok. Hagyjatok hát rá időt, hogy úgy tudjunk dolgozni, hogy a végén elégedetten nézhessétek végig a felvételeket és azt mondhassátok: megérte.